18+ موسيقي زير زميني 18+

18+ موسيقي زير زميني 18+

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 223
بازدید کل : 61780
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->


تاریخچه مختصر رپ

اگر اشتباه نکنم هیپ هاپ هم از زیر مجموعه های رپ هست که اصطلاحا ریتمیک تره، اما چیزی که در رپ (اصطلاحا) فارس میبینم، نه رپ هست نه هیپ هاپ و نه هیچکدوم از سبکهای تعریف شده دیگه، بیشتر شبیه پاپ هستن، اگر سبک جدیدی ابداع کردن، خوب بیان بگن ما سبک ساختیم، نه اینکه بگن رپ میخونیم..اگه می خواستی یه اسم فارسی برای رپ انتخاب کنی چه اسمی رو انتخاب می کردی؟
تا حالا راجع به این موضوع فکر کردید؟

من در جواب میگم کلمه ((Rap)) که ترجمه اون در فارسی به معنی ضربه زدن یا تند تند حرف زدنه پشتش کلمه ی اعتراض مخفیه...حالا یعنی چی؟ ...یعنی فرد معترض با هجوم کلمات و کوبش جملات با فن بیان بالا فرد یا جامعه ی مورد خطاب رو می کوبه و اعتراض می کنه ..!
اون فریاد نمی زنه ((مثل سبک معترض متال که دقیقا در اعتراض با رپ مشابه است))بلکه با یک ریتم ساده که مدام در حال تکراره (( beat)) یا همون تپش منظم میاد و با لحن تمسخر همه چیز رو مورد سول قرار میده ..
سبک رپ بسیار وابسته به شعر یا ((Lyric)) است. فرد معترض باید فن بیان بالا و اطلاعات کافی راجع به موضوع مورد بحث داشته باشه ..
همون طورکه می دونید این سبک برخاسته از قشر کارگران سیاه پوسته .. اون ها این سبک رو برای اعتراض به وضع جامعه و نژاد پرستی ..و هر چی که اون ها رو آزار می داد آوردند ..
اون ها برای اعتراض دیوارهای شهر رو خط خطی می کردن که البته بعدا به هنر ((Grafitti)) مشهور شد که هنوز که هنوزه این مسئله پلیس های آمریکا رو ناراحت می کنه !!
اون ها هم مثل ما مشاعره می کنند با این تفاوت که از فحشای رکیک استفاده می کنند که البته ایرادی نداره چون جزء فرهنگ اون ها محسوب می شه ..یه جور فی البداحه گویی یا همون Free Style .که بوسیله اون قدرت نمایی می کردند و طرف رو ضایع می کردن ..می دونید چرا قدرت نمایی؟
چون زندگی توی محله های سیاه پوستی هنوز که هنوزه مثل زندگی تو جنگله ..چون اونا ترس رو حس کردن و برای زندگی جنگیدند ..چون هر لحظه ممکن بود یکی از راه برسه و یه گلوله بزنه تو مخشون ..!

بعد از این همه مقدمه ..... می خوام راجع به رپ فارس صحبت کنم

تعداد معدودی از رپر های ما واقعا با رپ اعتراض می کنند ..رپ ما پر شده از کسایی که از رپ برای خود نمایی استفاده می کنند ..و این یعنی توهین به رپ ..
رپ یه موسیقی نو پا توی کشور ماست ..پس چرا تعداد رپ خون های ما مثل قارچ در حال افزایشه؟
چون هر کسی فکر میکنه استعداد نهفته ء رپ داره ..زود شلوار بگی پاش می کنه و می ره استودیو و ضبط می کنه و آهنگ بی محتواشو وارد بازار بی سرو ته رپ فارس می کنه که خریداراش افرادی نیستند جز یه سری پسر بچهء ۱۵ ۱۶ ساله . این هم شد رپ فارس؟
قبول داریدیه ۱۰۰ ۲۰۰ نفری آویزون رپ فارس هستند؟! که مطمئنم با یه تکون می ا فتن..چون هیچی در چنته ندارن و تهی هستن ..حالا کو تا یکی پیدا شه رپ فارس رو تکون بده !!
بابا از جون رپ فارس چی می خواین ؟! برید سر درس و زندگی ..مسلما یه پسر ۱۵ ۱۶ ساله که هنوز سبیل نوجوانی در نیاورده نمی تونه راجع به مشکلات جامعه رپ بخونه ..! چه توقعاتی داریم ها !!!
بابا رپ فارس دست همیناست ...!!
همش Diss و Diss Back ..همش قدرت نمایی و بلف ..از کی تا حالا اسلحه ء گرم مجاز شده که شما حرف از کلت و فشنگ می زنی ؟ شاید شما هم در محله های سیاه پوستی زندگی می کنید...!
و یا شاید Rap صورت جدید دعوا های توی کوچه است؟
در این بین استعداد هایی وجود دارن که واقعا حیفن ..استعداد اجرا دارن ..اما محتوا نه رپرهای با استعداد و دوست داشتنی ..تا موقعی که فقط راجع به پارتی و دختربازی و کل کل بخونید رپ مردمی نمیشه ..
چرا چشماتونو به روی حقایق بستید و کور کورانه تقلید می کنید ؟
واقعا مشکلات رو نمی بینید؟ چرا رپ فارسی نمیارید ؟ رپی که هویتش فارسی باشه ؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: Alitakrap تاريخ: جمعه 7 بهمن 1386برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ
اين وبلاگ براي دوستداران موسيقي زير زميني درست شده است.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to alitakrap.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com